24. 5. 2021

Splošni uspeh osmošolcev na državnem tekmovanju 2021

Vedno je zanimivo izvedeti, kako so učenci na tekmovanju na splošno reševali naloge; katera naloga je bila lahka in katera težka. Osmošolci so naloge reševali uspešneje od devetošolcev. Največje število doseženih točk je bilo 41, povprečje 702 udeležencev pa polovica, 20,9. Njihova porazdelitev po skupnih doseženih točkah je lepa gausovka:

Tudi na A naloge so odgovarjali dobro; pri vsaki nalogi je največji delež učencev izbral pravilni odgovor:

 

Izračun povprečne hitrosti na intervalu, ki ne zaobjema celotne časovne skale za prikazana grafa jih ni preveč motil, in tudi različni skali za oba grafa ne; to nalogo so pravilno rešili 3 učenci od 4-ih. Najtežja naloga, ki jo je pravilno rešilo le malo manj kot 40 % učencev, pa je bila naloga s 3. Newtonovim zakonom.

Porazdelitvi osmošolcev po doseženih točkah pri B nalogah pa sta taki:

 

Na splošno so rezultati pri osmošolcih idealni, če upoštevamo, da gre za tekmovanje in da je cilj tekmovanja ta, da dobimo zmagovalce. Te smo dobili in prav na vrhu jih ni za cel razred, ampak je zmagal eden. Dosegel je vse točke (41), 2. do 3. mesto si delita 2, ki sta zbrala 1 točko manj (40), in potem sledita spet 2 z 39 točkami, eden z 38 točkami, 6 tekmovalcev je doseglo 37 in 7 tekmovalcev 36 točk. Po drugi strani pa je večina učencev uspešno rešila vsaj polovico nalog (povprečje je na polovici) in je zelo malo tistih, katerih izkupiček je zelo majhen: le 54 tekmovalcev je doseglo manj kot 10 točk.